Pozdravljeni,
imam vprašanje vezano na arhiviranje dokumentov v Moodlu; in sicer, zanima ali drugi hranite izpite/oziroma ali jih boste tudi spletne izpite hranili, če da na kakšen način? Kolikor mi je znano, Moodle ne omogoča direktnega izvoza vseh izpitov, ampak tiskanje vsakega posebej, kar pa je prevej zamudno. Ali je sploh takšno kreiranje evidence opravljenih online izpitov sploh potrebno? Kaj pa v primeru, ko npr študent zapusti spletno učilnico? Saj v tem primeru to pomeni, da se vsi njegovi naloženi izdelki (npr,. seminarske naloge, izpiti), tudi izbrišejo).
Za odgovore se vam že v naprej zahvaljujem.
Izvajanje izpitov na daljavo z uporabo aplikacij Exam.net in Moodle
-
- Prispevkov: 4
- Pridružen: Torek 26. Maj 2020, 11:32
- Ime: Tjaša
- Priimek: Peršič
- Visokošolski zavod: FUDŠ
- Kontakt:
-
- Prispevkov: 4
- Pridružen: Torek 26. Maj 2020, 11:32
- Ime: Tjaša
- Priimek: Peršič
- Visokošolski zavod: FUDŠ
- Kontakt:
Re: Izvajanje izpitov na daljavo z uporabo aplikacij Exam.net in Moodle
Seveda, najlepša hvala za odgovor.
-
- Prispevkov: 4
- Pridružen: Torek 26. Maj 2020, 11:32
- Ime: Tjaša
- Priimek: Peršič
- Visokošolski zavod: FUDŠ
- Kontakt:
Re: Izvajanje izpitov na daljavo z uporabo aplikacij Exam.net in Moodle
Marko napisal/-a: ↑Torek 26. Maj 2020, 13:51Pozdravljeni,
Nisem pravnik, tako da vam ne morem točno odgovoriti. Spodaj pa posredujem del pravnega mnenja, ki smo ga dobili v projektu Digitalna UL s strani informacijskega pooblaščenca. Prikaz prostora sicer ni izrecno omenjen.Upam, da vam bo kaj v pomoč.Glede obsega podatkov, ki jih za takšno obliko izvajanja izpitov dodatno potrebujete (torej izven ZViS) lahko v kriznih časih uporabite pravno podlago izvajanja nalog v javnem interesu (v kombinaciji z ZViS), pri čemer morate nujno upoštevati naslednje kriterije:
- nujnost in primernost ukrepa (na primer: obdelava akcij študenta na računalniku je nujna za preprečevanje goljufij, pri čemer je edini možen in primeren ukrep nadzor njegovega delovanja v času opravljanja izpita);
- minimalen obseg podatkov (na primer: akcije študenta zajemajo zgolj podatek o tem, ali je študent želel oditi izven izpitnega okolja in kolikokrat, ne pa tudi, kaj je gledal.
- minimalen rok hrambe (kot že navedeno, akcije študenta se idealno beležijo zgolj v času opravljanja izpita, nadalje pa se jih lahko hrani zgolj izjemoma, in sicer, če se pokaže sum goljufije - prav tu pride v poštev tudi avtomatizem, ki denimo študentu po npr. 3-kratnem opozorilu enostavno prekine opravljanje izpita - s tem odpade večina drugih podatkov, ki bi jih sicer lahko zbirali, ti pa se tudi lahko izbrišejo takoj po prekinitvi - ostane torej zgolj še obvestilo o tem, da je študent npr. 3-krat prekoračil navodila).
- pravilo najmilejšega ukrepa (vedno uporabite ukrep oz. programsko rešitev, ki je za obdelavo osebnih podatkov najmilejši - na primer namesto snemanja, spremljanje v živo).
V primeru uporabe izvajanje nalog v javnem interesu (oz. dodatnih osebnih podatkov) morate o tem študente predhodno nujno obvestiti - tako kot pri drugih oblikah obdelav.
lp, Marko
Seveda, hvala.
-
- Prispevkov: 2
- Pridružen: Sreda 27. Maj 2020, 09:12
- Ime: Mojca
- Priimek: Premuš
- Visokošolski zavod: FGG
- Kontakt:
Re: Izvajanje izpitov na daljavo z uporabo aplikacij Exam.net in Moodle
Hvala za podane odgovore, pa vendar imam še nekaj vprašanj (priznam, da sem zelo skeptična glede izpitov na daljavi in me zato zanimajo detajli).Marko napisal/-a: ↑Četrtek 28. Maj 2020, 09:30Pozdravljeni,Mojca Premuš napisal/-a: ↑Sreda 27. Maj 2020, 09:29Pozdravljeni,
mene zanima kar nekaj stvari v zvezi s takim opravljanjem izpitov.
1. Pred začetkom pisanja je treba preveriti študente pred kamerami. Predstavljam si, da vsak študent v kamero pokaže svojo osebno izkaznico ali drug dokument s sliko. Kako je v tem primeru z GDPR-jem? To sliko namreč vidijo vsi ostali udeleženci. Ali smem zahtevati, da mi poskenirane osebne dokumente pošljejo na mail? Predvidevam, da se to ne sme... Kakšna druga rešitev? Ali omogoča Exam.net npr. možnost, da se "vidita" le izvajalec in en študent naenkrat (ostali imajo v tem času zatemnjen zaslon ali kaj podobnega)?
2. Aplikacija exam.net omogoča zaklenitev zaslona, na katerem študenti rešujejo izpit. Kako pa je z morebitnim drugim zaslonom? Kaj, če ima tam študent odprto pogovorno okno, v katerem mu nekdo drug piše pravilne odgovore? Vem, da, če študent dela še kaj drugega, da se mu izpit zaklene, ampak v primeru pogovornega okna na drugem zaslonu študent sam ne "dela" ničesar...
3. Všeč mi je bila ideja, ko študentu med izpitom rečeš, da mora pokazati prostor (obrat s kamero za 360 stopinj). Kaj pa če ima študent kamero na monitorju in le-tega ne more obračati naokrog? Kaj storiti v tem primeru?
4. Kako veš, da tisti, ki sedi pred kamero na npr. ZOOMu tudi zares sam rešuje izpit (da torej ni nekomu drugemu "posodil" uporabniškega imena in gesla)? Ena ideja je bila, da preveriš IP vpisanega na ZOOMu in IP vpisan na strani z izpitom (npr. Moodle ali Exam.net). Ampak nisem prepričana kako je z programi kot so "remote desktop". Ali se tam vidi, da gre za nek drug IP, iz katerega prihajajo odgovori?
Že vnaprej se zahvaljujem za odgovore.
lp,
Mojca
kar nekaj zahtevnih in pomembnih vprašanj... bom poskusil na kratko odgovoriti:
ad1
zakon ne dovoljuje nikakršno shranjevanje osebnih podatkov, to sigurno velja tudi za ogled prostora. Skratka, lahko se študente indetificira, pokaže prostor itd., vendar ne tako, da se te podatke shrani.
Exam.net dejansko ne omogoča videokonference. Za to moramo uporabiti neko drugo možnost (Zoom itd.). Komunikacija v Exam.net je dejansko možna samo s posameznim študentom in sicer preko orodja "Klepet/Chat".
ad2
Ko študent začne z izpitom, se okno v katerem opravlja izpit odpre čez celoten zaslon (full-screen) in ne more imeti zraven odprtega nobenega drugega okna. Lahko, pa seveda ima pri sebi neko drugo napravoZato priporočamo, da ob izpitu vse prisotne spremljamo preko videokonferenčnega sistema.
ad3
Najbrž ste mislili na monitor prenosnika? Naj dvigne prenosnik in pokaže prostor. Mislim, da bo zelo malo takiih, ki bi imeli "namizni" monitor s kamero, ki bi bil montiran tako, da se ga ne da premakniti.
ad4
Tehtno vprašanje. Exam.net ne omogoča preverjanje IP (vsaj ne po mojem vedenju). V tem primeru bi priporočal uporabo brskalnika SEB (Safe Exam Browser). Moja strategija bo taka, da se bomo s študenti najprej zbrali v Zoom okolju, potem ko se bodo identificirali jim bom (v Zoomu) sporočil geslo za izpit. Če bo pri kakšnem študentu velika razlika med prejetjem gesla in začetkom izpita, je to lahko razlog za sum, da je poskušal to geslo posredovati nekomu drugemu.
lp, Marko
ad 2 Mislila sem, ko ima študent dva monitorja na istem računalniku. Ali full screen deluje tudi na drug zaslon, ali pokrije oba (vse tri, če ima študent še več monitorjev)? Ali samo na "ta glavnega"?
ad3 Izvajala sem že kolokvij na daljavo za 9 študentov, ki jih imam na enem predmetu in jim dokaj zaupam. Pri njih se je zgodilo, da so izvajali kolokvij od doma in je eden izmed študentov sedel za nekim računalnikom, za katerega je rekel, da ne more obračati kamere prav naokrog, le omejeno.
ad4 Na žalost imam z eno skupino študentov tradicionalno zelo slabe izkušnje kar se tiče prepisovanja in se bojim, da so tehnično zelo spretni in iznajdljivi, zato bi rada uporabila čimveč varovalk, da jim preprečim prepisovanja. Mogoče bo res treba uporabiti SEB. Nisem pa zasledila ali tudi SEB "zaklene" zaslon, da študent ne more uporabiti česa drugega?
Vnaprej hvala za odgovore.
lp
Mojca